JoJBoB.blogspot.com

JoJBoB.blogspot.com

lördag 13 december 2014

13 DECEMBER - LUCIA

Sankta Lucia skänk mig en tia, tian var trasig och Lucian var knasig. Japp nu är Lucia här. Lussebullar, pepparkakor och glögg. Man firar ju inte lucia så mycket utan typ fikar och kanske kollar på luciorna. På skolan brukar iallafall vi ha luciatåg och sen får man en pepparkaka. Efter det så är det över. Men det är ju iallafall fint med luciatåg eller hur man nu ska säga. Ett luciatåg i min värld består av en lucia, några tärnor, några stjärngossar och kanske någon tomte och pepparkaka. Jag brukar oftast vilja vara tärna för jag vill inte få stearin i mitt hår men det är tydligen väldigt många som vill det. Jag vill också någon gång, men jag har många år framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar